Historie

Her er en lille bid af historien i og omkring rollespillet.

Året 755, fjerde rettid, Eventyreren Ghelligan Blodsværd kommer til en hellig lund, hvor et lille udvalg af naturdruider har bevogtet et helligt træ, hvorfra der udspringer en enorm kraft, dette træ er et af de fem livstræer. Ghelligan bliver overrasket over at opdage et livstræ, der var kun 4 tilbage på hans tid, mente man, der var 6 der var blevet udryddet af "De brændene skygger". med denne opdagelse, blev ghelligan klar over, at han havde fundet noget helt uvurderligt, og han spurgte druiderne om lov til at bygge en lille by, der var dedikeret til beskyttelsen af dette livstræ, druiderne gik med på det, hvis ghelligan lovede at samle 5 kæmpekrystaller, til at genopfylde træets styrke.
Ghelligan samlede sine soldater, og red ud for at finde 5 kæmpekrystaller, 3 af dem handlede man sig til, og to andre fik han ved nogle meget heroiske indsatser i nogle af de mørkeste steder i denne verden. se historierne "Erdiannias skyggedæmon" og "kirths svøbe" - historierne for nærmere information om eventyrene.
Efter at krystallerne var blevet afleveret, nu er årstallet 768, fjerde rettid, bosatte ghelligan sig på et sted han kaldte gravfæstningen, med sig havde han sin søn, og sine to døtre, en lille mængde bønder og hans resterende krigere. De bosatte sig alle på gravfæstningen, og svor at beskytte livstræet.
Derefter levede Druiderne og bosætterne i fred i lang tid, uden fjendtlighed.

året 782, fjerde rettid, Ghelligan dør under en jagt.

Året 812, Fjerde rettid, da gravfæstningen er ved at blive overfyldt, flytter en del af beboerne i gravfæstningen til "Trekanten", som er længere væk fra livstræet, og tæt ved en lille handelsvej. Trekanten begynder at vokse som en by, hvor mere eller mindre skumle typer en gang imellem bosætter sig. Det er kun i gravfæstningen at man stadig holder ritualet om at børn på 10 år skal sværge troskab overfor livstræet. Ghelligans søn, Oentell den vise prøver at skabe bedre kontakt mellem gravfæstningen og Trekanten, og få folk i trekanten til at sværge troskab overfor Livstræet, alle forsøg mislykkedes.

Året 833, fjerde rettid, dør Oentell barnløs, en fremstående skovhuggermester, Carl white, der er søn af den ældste af Ghelligans døtre får posten som borgmester indtil 848, fjerde rettid, hvor han bliver dræbt. det menes at det var en snigmorder der var på gennemrejse i trekanten der udførte ugerningen.

Året 880, fjerde rettid. Mørkets gud, Malrog bliver slået tilbage, og hans største tjener, Wolin, kræver retten til at blive set som Malrogs stedfortræder som gud. Han ødelægger trekanten ved en gennemrejse for at finde er livstræ. Han finder det aldrig, men begiver sig til at lede videre oppe ad Dæmonfjorden, den fik det navn efter Wolin var rejst.

År 900, Fjerde rettid, Gravfæstningen består stadig, men alle spor efter Trekanten er væk, dog med undtagerle af den trekantede plads, den lille by stod på. I dette år dør Wolin, og hans død giver ham status som gud for ondskab, og markerer starten på den femte rettid

År 5, femte rettid, på 150-års dagen for Ghelligan der kommer til byen: Gravfæstningen er kommet i underskud af bønder, handlende, krigere og troldmænd, der bliver sendt bud efter dem. Her starter rollespillet, for Gravfæstningen bliver en kendt by, da personerne kommer, og de vælger selv, om de vil sværge troskab til livstræet.

(Alle der spiller med i rollespillet er derfor en person der boede i Gravfæstningen eller en der er kommet til. alle GM'erne er Druider ved livets træ.)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License